عربستان و قطر اولین متهمان انفجارهای دمشق
نوشته شده توسط : sadis

روزنامه 'الوطن' در عنوان اصلی خود با تیتر بزرگ 'شنبه سیاه دمشق 'نوشت : مردم دمشق یكدست و یكپارچه با تروریسم مقابله می كنند.

این روزنامه نصف صفحه اول خود را به عكسی از محل انفجار در برابر ساختمان امنیت هوایی سوریه اختصاص داد و افزود كه روز گذشته سوری ها علت بسته شدن سفارتخانه عربستان ، كویت و بحرین در دمشق را در روزهای اخیر متوجه شدند.

در انفجارهای روز شنبه دمشق كه با استفاده از 500 كیلو مواد منفجره صورت گرفت ، 27نفر كشته و 140 نفر زخمی شدند.

به نوشته این روزنامه علت بستن سفارتخانه های كشورهای عضو شورای همكاری، تهدید سوریه از سوی شیوخ این كشورها بوده است.

الوطن به اعلام برخی از این كشورها برای مسلح كردن تروریست ها در سوریه اشاره كرد وافزود: كشورهای شورای همكاری به مدت یك سال اقدام به حمایت های مالی و نظامی از افراد مسلح در سوریه كردند و اكنون نیز فتواهایی برای اقدامات تروریستی صادر می كنند و جوانان را منحرف و آنان را برای درگیری به سوریه اعزام می كنند.

این روزنامه با اشاره به این كه همه طرح های آنان اكنون برای توطئه علیه سوریه كشف شده است ، افزود:دیگر هیچ جایی برای كوتاه آمدن با كسانی كه به دنبال دخالت نظامی در سوریه هستند ، وجود ندارد.

الوطن تاكید كرد: با توجه به این موضوع اكنون وقت آن رسیده است تا قانون در همه امور ساری و جاری باشد و با تظاهرات بدون مجوز مخالفان كه در راستای خدمت به دشمنان سوریه است ، برخورد شده و وزارت كشور نیز در این ارتباط نباید كوتاهی كند و باید به نوعی قانون حالت فوق العاده بار دیگر در سوریه اجرا شود و اكنون دیگر زمان مبارزه فیس بوكی گذشته است .

این قانون پس از چهل سال در سال 2011 میلادی به دنبال درخواست مخالفان لغو شد.

الوطن در پایان خطاب به مخالفان نظام سوریه نوشت كه دیگر كشته شدن شهروندان سوری به دنبال ناآرامی ها و وارد شدن خسارت های اقتصادی فراوان كافی است و با وجود همه این اقدامات آنان نتوانستند انقلاب مورد نظر خود را شعله ور كنند و اكنون باید مخالفان درك كنند كه بیشتر مردم سوریه این حركت آنان را نمی پسندند.

'تشرین' دیگر روزنامه سوری در صفحه اول خود با انتخاب عنوان ' دمشق و صبحی فاجعه آمیز ، تروریست بار دیگر ' سرمقاله ای را با عنوان 'عبادت سوری ها' منتشر كرد و نوشت : انفجارهای دمشق برای مردم سوریه دردناك و برای برخی مخالفان در خارجی و برادران عربی كه وجدان های مرده آنان به یكباره به حركت درآمد و خواستار تسلیح مخالفان و صدور فتوا برای كشتن مردم سوریه شد ، خوشحال كننده بود.

تعجب آور نبود كه دو انفجار در سوریه همزمان با انتشار برخی اخبار در ارتباط با ارسال تسلیحات نظامی از سوی عربستان به اردن صورت گرفت و ریاض از ابتدا نیز نقش منفی در حمایت مالی ، سیاسی ، تبلیغاتی و نظامی از تروریست ها در سوریه داشت و نقش قطر نیز از اول آغاز بحران به شكلی مفتضحانه آشكار بود و هنوز خون مردم لیبی خشك نشده بود كه وارد عرضه سوریه شدند و ما نقش آنكارا ، پاریس و واشنگتن را در این ارتباط از یاد نمی بریم .

به سادگی می توان انفجارهای روز شنبه را از طریق داده های موجود تحلیل كنیم و بفهیم كه چه كسی مرتكب این اقدامات جنایتكارانه شده است .

سالروز آغاز ناآرامی ها در سوریه ، حضور میلیون سوری در میادین كشور و تاكید ملت سوریه بر حمایت از اصلاحات و رد مداخله خارجی علت اصلی این انفجارها بود و برخی پایتخت های عربی - غربی كه همواره برای توطئه تلاش می كنند و سعی دارند تا به شیوه خود سوری ها را یاد آغاز سالروز ناآرامی ها بیندازند و به جهانیان نیز نشان دهند كه سوریه شاهد یك جنگ داخلی است و نه تروریستی كه این كشورها از آن حمایت می كنند.

این انفجارها همزمان با مثبت خواندن سفر 'كوفی عنان' فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه و استقبال سوریه از هیات فنی اعزامی از سوی وی بود و همه ما می دانیم كه دوحه ، ریاض و واشنگتن به دنبال حل مسالمت آمیز بحران در سوریه نیستند.

هیات مزبور روز دوشنبه وارد دمشق می شود و با استقبال سوریه مواجه شده است.

شماری زیادی از سوری ها نیز شب گذشته و امروز در گفت و گو با شبكه های تلویزیونی این كشور عربستان و قطر را اولین كشورهای حامی اقدامات تروریستی در سوریه اعلام و بر پایداری سوریه به عنوان قلعه مقاومت تاكید كردند.

تشرین افزود: عربستان و قطر به دنبال حل بحران جاری در سوریه به شیوه خاص خود و یا افزایش دامنه تروریسم و قتل بیشتر هستند.

این روزنامه در پایان تصریح كرد كه این اقدامات به دنبال موفقیت های اخیر سوریه در مناطق مختلف این كشور برای مقابله با اقدامات تروریستی و پایداری و مقاومت شهروندان سوری بدون توجه به مسایل قومی و طایفه ای در ارتباط با بحران اخیر صورت گرفت و شیوخ فاسد نمی توانند یك شهروند سوری را از عشق به وطن خود بازدارند حتی اگر ده ها خودرو بمب گذاری شده به سوریه اعزام كنند چرا كه مرگ برای سوری ها حق و عبادت است.

تشرین همچنین ویژه نامه ای را با عنوان سوری ها به وعده خود وفادار هستند ، منتشر كرد و در آن با انتشار تصویر یك دست خونین با پنج انگشت عكس های وزیر خارجه عربستان ، برهان غلیون ، نخست وزیر قطر ، عرعور و شیخ یوسف قرضاوی را بر روی هر یك از این انگشت ها قرار داد و نوشت این افراد با اقدامات تروریستی خود كور خوانده اند.

تلویزیون سوریه نیز شب گذشته هنگام استفاده از واژه شیوخ فتنه عكس قرضاوی را نشان داد.

روزنامه 'البعث' چاپ دمشق نیز در شماره امروز خود نوشت كه سوری ها تاوان پایداری، استقامت و وحدت خود را پس می دهند و اكنون خون همه اقوام مسلمان و مسیحی سوریه با یكدیگر تركیب شده و همه در راستای رسیدن به یك هدف قرار دارد.

انفجار روز گذشته در میدان التحریر در نزدیك یك منطقه مسیحی نشین صورت گرفت.

در همین حال محكومیت شخصیت ها و كشورهای مختلف در ارتباط با این انفجارها همچنان ادامه دارد و تاكنون ایران ، روسیه ، مصر و فرانسه و شماری از گروه ها و شخصیت های سوری و فلسطینی انفجارهای روز شنبه سوریه را محكوم كرده اند.

الثوره دیگر روزنامه سوری نوشت : ' ای سگ های هار آیا شما از ریختن خون سوری ها سیراب شده اید؟ '

این روزنامه با انتخاب عنوان ' گل یاسمن دمشق با رنگ خون ' افزود : آیا كشورهای عربی و مقام های آل سعود هنوز هم از دیدن تصاویر خون و جنازه های قطعه قطعه شده و سوخته سوری ها به دنبال ارسال پیام های خونین به دمشق خوشحال می شوند؟

الثوره خاطر نشان كرد كه این اقدامات عربستان انسان را به یاد فعالیت فتنه انگیز این كشور در لبنان در دهه هشتاد میلادی می اندازد و امروز چقدر شبیه دیروز است كه فهد رفت ولی در آل سعود 50 فهد دیگر به نام های مختلف بجا گذاشت و آنان جنایات وی را ادامه می دهند.

خاورم**ا.ا**1436**1369





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: